Superfoodia ja silveriä

Suuret ihastuksen kohteeni Silverbank sekä superfoodidudet ”Viidakkomies” Olli Posti, Pessi Peura ja kumppanit ovat saaneet viime aikona runsaasti mediajulkisuutta. Mikäs siinä, se tekee businekselle hyvää ja markkinatalous se on joka tätä maailmaa pyörittää. Menestyksessä ei ole mitään vikaa.

Ylen uutiset otsikoi tänään nettisivuillaan: ”Blogibusiness houkuttaa alaikäisiä”:

”Silverbankin perustajan Risto Pietilän mukaan kyse ei ole pelkästään verkkobisneksestä vaan kokonaisesta uudesta elämäntavasta:

– Yhtiömme tavoite on houkutella nuoria, myös alaikäisiä, elämään sosiaalisen median paradigman mukaista elämää. Sen keskuksessa ei ole kahdeksasta neljään työnteko, vaan rahan ansaitseminen tapahtuu muun elämän kanssa samassa tilassa, samalta arvopohjalta, Pietilä kertoo Ajankohtaisen kakkosen haastattelussa.”

Mutta onko se ihan sama mitä myy ja mitä markkinoi? Tai millä väitteillä? Eikö edes joku tolkku pitäisi olla liikeideoillakin. En ota tällä kertaa kantaa virolaiseen kellariin varastoituihin hopeakolikoihin ”sijoittamiseen”, mutta onko esimerkiksi uususkonto nimeltä foodismi ja sen ympärillä pyörivä kultin kaltainen skene moraalisesti kestävä lähtökohta liiketoiminnalle?

Mutta ovathan nämä vesselit toki omanlaistaan rehellistä porukkaa, nää superfoodarit, eivät yritä lopultakaan piilotella mistä on kyse. Olli Posti kiteyttää koko homman idean superfoodikahvila Shasan Facebook-sivulla:

Eli ei tarvita mitään tylsiä faktoja vaan silkkaa skeidaa ja huonoa suomen kieltä!

Sanokaan minun sanoneen. Vaikka olen  vanha pieru ja dynaaminen nuoriso tallaa meikäläisen jalkoihinsa mennen tulleen, niin näiden liikemiesten puuhasteluista tulee vielä sanomista muillekin kuin minulle ja teini-ikäisten tyttöjen äideille.


Kommentit

Superfoodia ja silveriä — 2 kommenttia

  1. Aiheesta lisää: Pakurikääpä ei käy EU:lle | Kauaskatsoja

  2. Aiheesta lisää: Synkimmälläkin pilvellä hopeareunus | Kauaskatsoja

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *